Svar till: Saab 96 V4 1975: Bollen

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 V4 1975: Bollen Svar till: Saab 96 V4 1975: Bollen

Janne Hagnell
Moderator

Bollen har varit ännu segare än vanligt på starten några dagar så jag beslutade att göra omtag på bränsleledningarna för att förhoppningsvis slippa köpa ny pump.
Bilen hade, när jag köpte den, två slangfilter och jag har inte vågat gå ner på ett, men nu tänkte jag att wtf! 😎 Två stora slangfilter borde kunna bromsa flödet rätt duktigt. Sitter dessutom ett filter i pumpen också – vilket visade sig innehålla en del bös, bla någon slags kristall av rostflagor och annat skräp. Gör ju inte saken bättre, direkt.🙄
Bytte även den sista slangbiten, mellan tilloppsröret och pumpen, och det var också rätt murket och kan nog ha läckt lite och tjuvdragit luft.
Efter de åtgärderna tog det helt okej tid att fylla systemet och få motorn att starta. Får se hur det dagliga brukandet påverkas.

96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng