Svar till: Startproblem og900

Forum Modellspecifika forum OG900 Startproblem og900 Svar till: Startproblem og900

Markus
Deltagare

Har exakt samma problem som Sebbo och några andra författare här. Gör mig galen. Oftast uppstår startproblemet när bilen är varm – det klickar men händer inget. Om jag stänger av radio och halvljus så får den oftast igång. Jag har bytt: – Startmotor (begagnad) – Tändmodul – Jordkabel – Batteri Ska man byta startmotor igen? //Markus

Hej Markus,
Exakt samma problem på min i flera år. Har bytt allt tändningsväg. Hittade felet i somras. Har du larm i bilen? Mät V på kabel mellan tändlås och startmotor. Den ska det va 12v i. Jag hade endast 7-8v. Stängde ja av halvljus, så hoppade den ibland igång.
Jag drog en ny kabel, mellan tändlås och startmotor, så det inte passerar larmet. Nu startar den hur fint som helst.
Mvh Fredrik

Hej Fredrik!

Tack för svar! Är larm monterat original och sedan har även ett Carguard-larm monterats för typ 10 år sedan på larmfirma. Får försöka dra ny kabel då helt enkelt och ev. sätta en knapp till en början för att se om det funkar bättre.

På terminalen på startmotorn hat jag typ 11v, så är ju inte katastrof, men kanske tillräckligt dåligt…

Tack för hjälpen!

Mvh
Markus

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng