Svar till: Saab 900 -89

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900 -89 Svar till: Saab 900 -89

Ingrid
Deltagare

Hej, hej
Nu har jag hittat en annan fin Saab från -88. Den har i princip ingen rost och nya sommar däck. Det mesta är frid och fröjd förutom kopplingen som kärvar lite. När bilen är kall så tar den inte förrän man nästan är nere i botten. Den kopplar dock ur ordentligt när man väl är nästan nere i mattan. När man kört en stund och den hunnit bli varm blir kopplingen spänd och som ”vanligt”. Jag ringde en verkstad och de sa att de förmodligen var slavcylindern eller huvudcylindern. Verkstaden sa att det skulle kosta mellan 2’500 och 7’000 kr.
SÅ vad tror ni om detta? Verstadsmannen sa att han aldrig skulle köpa den men hmm jag är fortfarande inte helt avskräckt.
Mvh Ingrid

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng