Svar till: MCY Cab 1991

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / MCY Cab 1991 / Svar till: MCY Cab 1991

    september 3, 2018 at 21:05 #448401

    Kul! Klart du blir nöjd – efter ett gäng tusen och massa timmar jobb. 🙂

    Insider tips: Byt stift, kolla slangar, luftfilter, olja mm. Men allt det där kan du säkert. I min bil gjorde dom enkla service grejorna ungefär 50 hästkrafter!

    Har jobbat på med min bil ikväll litegrand. Rivit allting. SKulle gjort två sidor – det blev bara en. Allt tar tid, en miljard verktyg skall fram och skruvar sitter fast mm. Nu har jag fått dit lite grejor i alla fall:

    Jag behöll lagret. Det var spänstigt och fint, lade in nytt fett också i ena lagerbanan. HOppas det håller ihop ett tag. Men det kändes typ “Nytt”. Nya sköldarna är fina som fasen.
    Bygel för ok bak är supermögig, men har slipats lite och målats på, hoppas det funkar ett tag. Innan montering så skall hjulhusen mm avfettas och högtryckspolas. Det är mkt skit. Jag tror bilen bott på grusväg. Så en rejäl tvätt undertill väntar.

    Bromsrören är kapade båda två, köpt nya delar idag med kopplingar mm. Nice. Nya låsbleck för slangarna finns på BDS bla, så det blir fint som sjutton sen. Men visst, man skulle ju rivit ur bakaxeln och blästrat mm men det får bli nån annan gång.

    TBC.