Svar till: Saab Sonett II V4 1969 #1717

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab Sonett II V4 1969 #1717 Svar till: Saab Sonett II V4 1969 #1717

sabbe
Deltagare

Sätt en strypning i blowbyflödet som går in i insuget under förgasaren. I saabs verkstadshandbok har de inte fattat att på höga varv går flödet från höger ventilkåpa och över i luftfiltret.
Det sitter en fjäder och ventil i nippeln på plattan under förgasaren. Den funktionen blir svårinställd med trimmad motor. Jag har för mig att jag kör med strypning på 2.5 mm, men den går att minska. Blowbyröken som sugs in den vägen varierar och påverkar bränsleinblandningen mycket på tomgång.
Vid gassläpp på min motor sjunker varvet direkt till 1500 för att sedan sakta gå ner till 900 rpm där det sedan ligger stabilt.

• Det här svaret redigerades för 2 år, 11 månader sedan av .

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng