Svar till: MCY Cab 1991

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / MCY Cab 1991 / Svar till: MCY Cab 1991

    september 7, 2018 at 22:03 #448725

    Jepp, listan har en tendens att växa. Min lista växer för varje dag – ni som kommer ihåg mig från 900 tiden vet ju att det gärna inte sparades så mkt för att nå till perfektion. Även nu känner jag lite samma spår. Jag skulle bara fixa bromsarna – bak. Hm, det fanns nya ok fram på Orio – köpt. Däcken tänkte jag vänta med, kör den på 15″ så länge. Men visst skall en 9000 98 Aero ha 16″ original, så det måste jag skaffa. 205-55-16 skall det vara. Nya lager fram blir det också, nåt märkligt ljud finns där och allt skall rivas och undersökas. Ny slangar till bromsar mm är redan köpta, Saab orginal. Däremot fuskar jag med belägg och sånt, det blir Biltema. Ojojoj, nu svor jag i kyrkan! Men dom är billiga och dom är bra som fan ärligt talat. Har Biltema bromsar nu 100% på bägge bruksbilarna i familjen. Skitbra grejor. Har själv kört 180-0 på Autobahn med dom och överlevde. 🙂 Vi kan hålla Biltema-diskussionen utanför detta….

    Och nu när jag kört bilen så upptäcker man ju mer saker. Jag har nåt märkligt i avgas-systemet, det är metalliskt och det fladdrar omkring och låter. Alla delar verkar ju finnas, och skarvarna i systemet under är INTE vackra. Puh. Så det blir alltså, bakre, mellan, och flexrör. Då är det inte mkt kvar av det sen. 🙂

    Så det plockar på. 10000 kronor smäller jag ju på nolltid på den här bilen. Men, det skall änna vara bra och hålla ett tag. Det är planen. 🙂

    E85 – hur är metoden för E85 på 9000? Är det beprövat, eller bara dumt?