Svar till: MCY Cab 1991

Forum Övrigt Projekt / Min bil MCY Cab 1991 Svar till: MCY Cab 1991

turbocab
Deltagare

Okey, en Classic 225hk alltså. Kul. 🙂 Jag förstod inte att just dom var så ovanliga. Hur många ”jubbe” 225hk gjordes det månne? Dom ser man ju aldrig… För visst fanns det?
Nån sade att det såldes 30x Classic 225hk bara, kan det verkligen stämma? Jag tvivlar.

Har fått upp bilen på bockar, och gjort en rejäl spolning inför kommande meck:

Konstaterar följande:
-Jag får inte loss bromslangen övre fäste utan att lossa hela innerskärmarna. Räcker det lossa eller måste det ut? Lång och krånglig dragning av slangen måste jag säga.
-Jag har ställt bilen på bakre/inre domkraftspunkterna. Dom plattorna måste ju skruvas av då dom håller bakre länkarmfäste. Fan också. 🙂 Så jag får göra allt annat först, sen lyfta upp bilen på domkraften och jobba löst med dom bara. Verkar inte överdjävligt ändå. Jag förstod verkligen inte hur det skulle gå till men nu ser jag hur relativt ytliga och lätta dom sitter monterade. Men lär ju krångla ändå.
-Det är rätt fint ändå, visst är fjäderbenen Grotte-rostiga men orka just nu… Får vara kvar. Skruvar mm i hjulhusen är jättefina!
-Framhjulslagren sitter med samma stora Torxbultar som på Skodis, så jag har verktygen redan. Bör gå att lösa relativt enkelt? Tänker inte chansa utan skall bara byta dom, bilen har stått mkt, jag tycker jag har ljud där framme. Kanske att jag lyfter av hela spindeln för detta, lättare då. Kanske rent av beställa ena sidan ny, finns visst på Orio.
-Har bromsok med hållare, belägg och skivor nytt redan så det blir gött skruva på. Plus slangen då, inget gammalt och grottigt här inte. 🙂
-Måste beställa drivrem innan jag meckar, den har ett jack i sig och blir väl bra passa på när jag ändå har loss innerskärmen höger sida. Det är ju en förutsättning för att byta den. Blir inte kul att stå med renoverad fin bil och remmen går av….

Undrar hur länge den blir stående i carporten….. Lär dröja detta, shit vad allt tar mkt längre tid än man tänkt! Men det är ju den värd. Eller hur?

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng