Svar till: MCY Cab 1991

Forum Övrigt Projekt / Min bil MCY Cab 1991 Svar till: MCY Cab 1991

turbocab
Deltagare

Det går framåt! Höger sida är klar, bara luftning kvar eg. Blir ju när bägge är klara.

Bussningen bak var ju inga problem – så här kom den ut. Först hylsan, och sen var det lätt vrida loss gummit med innandöme. Men så här skall det ju itne vara?

Det står Scantec på den också – mao är dom redan bytta, och Scantec är väl inte det som jag förknippar med allra bäst grejor. Denna har delat sig helt och lär ha rört sig rätt mkt. Den nya är Saab original. Jag har dessutom fylld den med nåt limaktigt i hela hålrummet i bussningen. Den är ju som ett stort runt U hela bussningen och kan röra sig en del. Jag tänker att om den är fylld så blir det lite flex men det avlastar gummit som bär upp den en hel del. PartsforSaabs bussning är ju fylld också. Vi får väl se. Sämre än det var blir det i alla fall inte. 🙂

Ny spindel fick jag tag på också, så här snyggt blir vänster sida:

Tyvärr fanns bara vänster, höger är slut. 500 spänn var den värd!

Troligen så pajade jag ABS sensorn vänster sida när den skulle ut. Herregud vad det sitter. Blev en liten bula i den nertill, oklart om det är ett problem eller inte. Får jag ABS lampan sen så är det ju lätt att byta den kabeln/givaren bara.

Man ser sköldarna fram lite också på första fotot. Blä. Jag har inte tid/lust till att blästra så jag har stålborstat och vräkt på rostfärg samt hammarlack. Så det klarar sig några år. Bakre finns ju att köpa nya, inte fram….

Bromslang höger var lite meckig få loss, den satt hårt. Men ska väl förhoppningsvis lösa sig vänster också. Imorgon blir det. 🙂

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng