Svar till: Huvudbromsproplem

Forum Modellspecifika forum 95/96 TT Huvudbromsproplem Svar till: Huvudbromsproplem

charlie101
Deltagare

Det är mycket mystiskt om du har provat flera cylindrar utan att någon funkat. Pedalen trycker ju direkt på kolven. Dels är den lilla backventilen längst in i cylindern lite krånglig, det gäller att ha rätt ventil och att montera den rätt och sen kolvtätningarna på kolvstången med fjäderbricka måste monteras rätt. Sist hade backventilen lösts upp i smulor och satte igen de små hålen och proppade igen rören till hjulen. En annan gång hade jag ett liknande problem som inte blev löst förrän jag först luftade h-cylindern vid röranslutningarna. Någon trycker ner pedalen och du lossar grenanslutningen vid h-cylindern litegrann (för 2 kretssystemet först bakre rören, sen främre rören), skruva fast och lätta på pedalen. Repetera några gånger tills det strömmar bromsvätska utan bubblor. Det kanske finns andra metoder att tvinga vätska genom systemet som fungerar, en metod sätter lufttryck i bromsvätskebehållaren, en annan metod suger vätskan via nippeln vid bromstrumman, men kontentan av mitt inlägg är att huvudbromscylindern måste luftas…

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng