Svar till: MCY Cab 1991

Forum Övrigt Projekt / Min bil MCY Cab 1991 Svar till: MCY Cab 1991

turbocab
Deltagare

Tack för tipset! Jag hade nog inte gissat det själv, men lagret ser verkligen bra ut och jag kan inte se att det är det minsta vobbligt. Skivan har jag kollat med en annan, den vobblade också. Så med ditt tips i åtanke så rev jag nu knuten – och den är nog problemet faktiskt. Jag vill minnas att denna sidans original-lager var glappigt. Inte omöjligt att knuten var dålig och skakat sönder lagret, så att man inte kände så mkt vid bromsning.

När jag öppnade knuten så framstår det än mer troligt att den är problemet – Kolla, nästan inget fett!

Det är precis öppnat utan att torka bort nånting. Så ska det inte se ut. Det ser inte original ut, damasken är ”Nåt annat”. Mao, ÄNNU mer fulmeck av amatörer som haft bilen innan. Så nu får jag städa upp lite mer sånt. 🙂 Tack och lov så släppte knuten rätt lätt från axeln, fick modda en låsbrickstång med slipen lite så hittade jag ett mkt bra verktyg. Knuten drog jag loss med hand sen.

Knutar på väg, beställer bägge sidor och tar andra till våren…. Lika bra byta bägge.

På plussidan är att den lilla korta provturen jag gjorde inte avslöjade nåt med ABS, mao överlevde givaren. Skönt. Det var ju ”Bara” att beställa på Orio – för 2000 spänn! Tjena, gott att slippa det kan jag säga.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng