Svar till: MCY Cab 1991

Forum Övrigt Projekt / Min bil MCY Cab 1991 Svar till: MCY Cab 1991

turbocab
Deltagare

Tjena Broberg och tack för info! Det är ju lite Biopowerfunktionen man vill åt, alltså möjligheten att växla bränsle vid utlandsresor tex så jag står över E85 här tsv.

Bilen är i trafik igen, med sina nya bromsar, lager mm. Och rätt hjul! Hämtade fälgarna idag som blitt skodda med helt nya Goodyear 205-55-16. Inte dumt. 🙂

Jag har fått bytt Multiremmen, flexröret är bytt också. Hittade en gummiupphängning till som var slut, så den är bytt då med. Härligt komma till avslut med alla såna här småsaker. Nu är känslan riktigt bra i den. I kväll så har ett litet läckage bekymrat mig. Slangen in till kupen är helt murken, och jag hör nu hur det pyser innanför främre brandväggen när jag blåser i den. Så imorgon måste jag börjar riva lite och få ordning på det. Den slangen kommer ju från insug och går via T-stycke till Avlastningsventilen. Här får ju ett litet pysläckage stora konsekvenser – det felande mottrycket mot ventilen skapar ju stora tryckbortfall. Så nu har jag lite att göra imorrn också. 🙂 Jag hittade detta lätt då det mkt tydliga dumpljudet ´liksom uteblev plötsligt, i takt med att läckaget ökade i slangen.

Trots läckage så går den rätt bra, och nu är det mkt mer rakt fram vid full KalleAnka, bussningarna gjorde sitt. Nya däcken gjorde sitt till, den går sådär skönt och tyst nu. Jag börjar bli mkt nöjd! Men det är rutbyte på gång, och fix av AC så småningom. Så nog är det ett pågående projekt….

Så fint det blir med nya bromsar….

Snart väntar Tyskland – och det lutar åt att jag tar denna vagnen. Vi får se. 🙂

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng