Svar till: Motorn stannar ibland – LÖST

Forum Modellspecifika forum NG9-3 Motorn stannar ibland – LÖST Svar till: Motorn stannar ibland – LÖST

M.Lindgren
Deltagare

Liten uppdatering igen.

Medans jag väntat på en vevaxellägesgivare så har jag läst på och sökt om mer som kan vara till orsak. Att det vore just vevaxellägesgivaren har jag börjat att tvivla på och ser det mer som en tillfällighet, även om en permanent defekt sådan borde kunna resultera i samma startfel som jag hade senast.

Jag tycker att det börjar pekas mot ECU, speciellt då detta verkar vara ett vanligare fel på 9-3 än felaktig vevaxellägesgivare.

Vid inspektion av bränsletrycksregulatorn fann jag detta:

56293049990__9E3B108A-6695-4C28-96C4-A9F570078C11

Silen/filtret har spruckit och helt gått av längs centrum. Flera bitar har lossnat och ej återfunnits.
En tydlig doft av E85 fanns även i vakuumslangen. Denna demonterade jag dock först efter att jag lossat på reglerventilen, så det skulle kunna vara spill.

900 GL 3d -82, 900i 4d -91, 9-5 2.0t automat SC Linear -06, 9-5 2.0t manuell SC Vector -06, 9-5 2.3t automat SC Vector -08

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng