Svar till: MCY Cab 1991

Forum Övrigt Projekt / Min bil MCY Cab 1991 Svar till: MCY Cab 1991

turbocab
Deltagare

Nu har jag ställt av Saaben för säsongen. Men inte utan lite pyssel – i Tisdags fick den ny framruta! Shit va bra det blev. Grön rand upptill, det satt på och är troligen original. Ingen som helst rost under ramen, glaskillen tyckte det var kul med en fin 9000. Bilen känns ju som ny efter detta hahaha.

Efter byte av pumpen går den som sjutton igen. Men för all del, man vänjer sig snabbt. Den är ju så trögt växlad att man tycker det är segt, men när man kollar hastigheten så är det ju inte så illa. Jag skall byta bränslefilter till våren för att säkerställa fullt tryck i fuelrailen vid pådrag.

Har ju det där klassiska klonkandet lite vid start. Visst är det övre motorfäste som slappar och det rister i maskinen? Power flex som gäller?

Bilr ett oljebyte förresten också, så den står med ny fin olja över vintern och få ut det svarta. Förra oljan var inte grann, så den nya oljan blev lite mörkare ganska snabbt men ett byte till som sköljs så skall det nog bli ordning!

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng