Svar till: Klocka i 96:an

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 Klocka i 96:an Svar till: Klocka i 96:an

Mats Jedmo
Webbmaster

Vilken logga ”skall” det vara i en -79:a då ?
Jag gillar ju flygplanet men jag är inte sådär bokstavstrogen att jag inte kan ha den även om det nu skulle vara fel. Det är ju kul med samma färg på visarna som de övriga instrumenten. Det är väl också så att den modell jag har är ju en 96 L, i mina öron låter det som en snikmodell för det finns väl även modell 96 GL. Det skulle säkerligen inte vara en klocka i min bil eftersom det sitter ett fint 96 märke där.

Jag får väl sätta upp en klocka på önskelistan och hoppas på veteranmarknaden där jag även kommer att leta efter en grön knapp till bakrutevärmaren, den som sitter i min bil har tappat den gröna linsen så den lyser vitt…. jaja det spelar väl mindre roll just nu eftersom bakrutevärmaren inte funkar heller. Jag har ännu inte hunnit felsöka den eftersom fruns 9-5:a står i garaget för att få ett litet oljeläckage fixat ( nya delar beställes på klubbshopen inom kort ), himla tur att vår 3:dje SAAB funkar utan problem just nu 🙂

SAABoholic

95 V4 Lhd -74 Indisk gul
96 GL Super -79 Alabastergul
96 GL Super -79 Alabastergul
99 GLs Automat 4-dörrars -80 Marmorvit
9000 Cse 2,3t/170 A50 -97
9-3 SE 5D 2.0T -00
9-5 Aero -00
9-5 Linearsport Sp -03 automat
9-5 Linearsport Sp -03 manuell (Nä, jag stammar inte kanske borde söka för detta)

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng