Svar till: Projekt – "The Green" saab 900 T16 -92 & 9-5 Griffin 2009

Forum Övrigt Projekt / Min bil Projekt – "The Green" saab 900 T16 -92 & 9-5 Griffin 2009 Svar till: Projekt – "The Green" saab 900 T16 -92 & 9-5 Griffin 2009

Mr_SunBear
Deltagare

Hej Björn! Har följt dina projekt i flera år utan att kommentera så jag börjar med att tacka för trevlig läsning och fantastiskt fina bilar! Ser fram emot lite bilder från den fina gröna ??! Ang. 9-5an, snacka om ett face lift som får Saab att tappa ansiktet ur ett rostskyddsperspektiv! Skrämmande! Hur långt har den gått? Tycker den framstår som välbehållen i övrigt.
Mvh
Mathias

Hej, tackar. Bockar o bugar. Kul att det skänkt ngn en trevlig läsning med det man pysslat med haha. 9-5:an har rullat drygt 12000 mil så det är inte lite men inte inte heller aslångt. Bilen är i gott skick för övrigt, ett blivande framtida projekt är att byta subrframe mot en som är blästrad och iordningjord då den som sitter där drar ned helhetsintrycker underifrån.

Den gröna 900:an har tre album på garaget om du nu skulle missat dessa. 🙂

Angående rosten i bakrehjulhusen så har jag haft en 16k mila 9-5 kombi från 01 som var väldigt fin. Knappt synbart rostangrepp vid ena hundbenet. Men! Det gick åt väldigt mycket plåt i dom bakre hjulhusen. Typ 20×60 cm… Inte bara dom nyare som har dåligt rostskydd. Men på 70-talet var det värre!

Som sagt, tror många 9-5 ägare är tämligen oventandes om detta eg. Hundben och kanten mot stötfångaren bak är ju kända och syns men i hjulhusen kräver demontering för att verkligen se hur det står till.
//B

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng