Svar till: Saab 900 "Lollo"

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900 "Lollo" Svar till: Saab 900 "Lollo"

nisset16
Deltagare

Ang drivaxlarna Spelar inte så stor roll vilka du använder. De gamla knutarna passar i nya naven (och tvärtom såklart). Om då ändå tänkt skifta sida på drivklockorna så är det i princip samma jobb. Kör med de axlar som har tajtast knutar och friskaste damasker.

Dom där dämparna är jag avundsjuk på! Hoppas du blir nöjd med chassit.
Ang instrument Du lär väl ska ha turbomätare också ?

Tack Urban, då har jag ett svar på något jag funderat på.
Efter motor är ur på donatorn får jag helt enkelt inspektera vad som är fräschaste uppsättningen och montera dessa.
Om jag ska vända på knutarna för att få fräscha slitytor: Kan jag ta bort bägge sidor samtidigt? Sett i en annan tråd att ”diffen ramlar ned”?

Hoppas också på dämparna, synd bara att bilen är så tung 😉
De är u ingen 2dr sedan..
Du får väl provköra om vi ses 🙂
Om allt går som de ska får de bli mer uppdateringar på chassifronten i framtiden.

Självklart ska jag ha en graderad turbomätare, tror de blir en Speedparts variant till och börja med.
Vet att Regin mekat massa med mätare, och jag vill ha turbo/vattentemp/bränsle mätaren ifrån detta hus MY1980:

IMG_0443-2

Till detta ”originalhus” MY1991:

IMG_0444-2

Är de någon som gjort den operationen?
Kanske får jag kolla med någon som kan hjälpa mig om de är mkt bökigt.
Kul (men inte lika viktigt…) vore att även få med RPM mätaren utan ECON samt graderad till 8000.

Mätarhuset är ett gammalt fynd som legat och väntat i förrådet, är så otroligt glad att man har ett såpass bra förråd på delar nu när de behövs detaljer.
De är ju dessa små godbitar (tycker jag) som gör helheten sen 🙂

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng