Svar till: Inget helljus 95 -72

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 Inget helljus 95 -72 Svar till: Inget helljus 95 -72

Björn J
Deltagare

Ska man behöva ha fyra bilar för att kunna ta sig till och från jobbet?! Det fick bli tvåtaktaren till jobbet i morse. När slog på blinkersen för att svänga in i samhället så hade jag (antagligen) fått jordfel någonstans så blinkersen funkade inte. Försökte felsöka lite på lunchrasten men fick ingen rätsida på det. Broms/blinkerslampan på förarsidad glorar svagt, svagt konstant och blinkreläet slår aldrig. Däremot fungerar bromsljuset. Hmm. Till råga på allt gav vindrutetorkarna upp på vägen hem (försökte vrida på säkringen utan resultat.) Nu får den stå och skämmas i garaget till våren.

Hur som helst är Focusen fixad nu (tändspolen) så nu hoppas jag att jag klarar mig ett tag med den.

Stort tack till kjellake för den fina beskrivningen. Ja, halvljuset fungerar. Har tyvärr inget ledigt ljusrelä och jag är lite tveksam till att ta bort det som sitter där utan ett nytt (så jag kan hålla reda på tåtarna). Renovera det gamla kan jag testa när ett fungerande är på plats. Var kan man tänkas få tag på ett fungerande? Är det någon i GGVV som kanske har ett hemma? Köpa ett otestat på tradera känns inte jätteintressant.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng