Svar till: Saab 900 "Lollo"

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900 "Lollo" Svar till: Saab 900 "Lollo"

nisset16
Deltagare

Igår var en lycklig dag: Paket!
Ganska lustigt att man blir så engagerad och glad i bildelar man får betala själv. Det spritter till i kroppen när man får meddelande från speditören.

Powerflex till krängningshämmare fram/bak, olja m. ny kopparbricka, stift, servorör, drivremmar x3, avgasgummi samt 3st servorör (så man har för eventuella framtida behov):

IMG_0599

Sen plingade det till igen, och då var det detta som kom.
Lesjöfors sänkningssats med fjädrar x4:

IMG_0602

Då finns motivationen i att ”rusta upp” krängningshämmare med tillbehör!
Reservdelsbilen har blivit avstrippad på de som behövs för nu, så passade på med detta jobb i ett tomt garage.

Först på med denna:

IMG_0604

Bilder före:

IMG_0606

IMG_0609

IMG_0611

Bilder efter lite behandling:

IMG_0610

IMG_0612

Då jag tyvärr ej har tillgång till bläster så fick de bli ett enklare recept. Bussningarna till krängare bak borrades ur då nya har anlänt.
Jag började med stålborste / kniv på det mest utsatta. Sen fortsatte jag med en sliptrissa på borrmaskinen (av fabrikat 3M).
Smådelar slipades med dremel.
Återkommer med bilder på färdigt resultat!

Slutligen fick så kära Lollo komma in i värmen igen 😉

IMG_0613

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng