Svar till: Saab 900 "Lollo"

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900 "Lollo" Svar till: Saab 900 "Lollo"

nisset16
Deltagare

Ska ge ännu ett tips. för rostbearbeting, vilket är Vinkelslip med roterande stålborste.
tvinnad på grövre rost och vanlig där det behöver ”putsas till”
även smidigt att ta efter man kört lamellskiva för att jömna till
jag köpte en sånnhär https://www.jula.se/catalog/verktyg-och-maskiner/elverktyg-och-maskiner/bearbetningsmaskiner/banksliptillbehor/stalborste-for-bankslipmaskin-374454/
den är skitbra på min 125mm slip. MEN det blir en brutal Gyro effekt så det gäller att hålla hårt i grejerna, framförallt vid start.
och kör ALDRIG vinkelslipen med 1 hand som håller materialet och 1 hand som håller slipen. Jag har ett (iofs väldigt fint) ärr på vänster pekfingerknoge där handskarna nog räddade fingret när dom gav mig 0,5 sec extra att reagera. Hugger det så kan det gå Riktigt fort och göra Riktigt ont.

Bra tips!
Och som du nämner, säkerheten är viktigast!
Kanske ska man försöka få delarna i ett skruvstäd så det sitter ordentligt och sen kör med båda händerna på slipen?

🙂

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng