Svar till: "Plockihopmotor" – begagnade delar och inkörning?

Forum Modellspecifika forum 95/96 TT "Plockihopmotor" – begagnade delar och inkörning? Svar till: "Plockihopmotor" – begagnade delar och inkörning?

Enda egentliga oron som återstår nu är den mycket lätta krökning jag konstaterat hos vevaxeln med hjälp av indikatorklocka. Minns i skrivande stund inte hur mycket det var jag mätte med veven löst lagd i ett block för något halvår sedan, annat än att nålen endast guppade en smula, och med ett finger mot lager och block kunde jag ana att det rörde sig en aning. Motorn har ju funkat med denna vevaxel utan något lagerhaveri annat än att främre lagret hade en antydan till ”susande” gång. Lagret har jag bytt till ett fabriksnytt med samma mått och klassning.

Kan en vevaxel bli lätt krokig under drift, utan att något haveri orsakat detta, eller kan det rent av vara en liten miss vid tillverkningen?

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng