Svar till: Nytt og900i projekt igen! ('88B) SÅLD!

Forum Övrigt Projekt / Min bil Nytt og900i projekt igen! ('88B) SÅLD! Svar till: Nytt og900i projekt igen! ('88B) SÅLD!

Fantastiska tips! Jag har stirrat med skräck på den där ”tillsatssluftsliden” (tillsatsluftsventilen?). Det är nog som du säger att allt inte är kalibrerat hela vägen i tempregistret. Startade den igår ute i ca -10°c. Då kändes det som den startade redan när jag trampade på kopplingen men dog direkt, sedan behövdes fler varv innan det muntra ljudet av ärtigt avgasputter uppstod på nytt. Smörjning av denna tillsatssluftsliden står på tur. Dämparen dämpar lite sent så den behöver justeras oxå, men löper fint å verkar väldigt osliten, inte som en ”byrålåda” som jag har varit ute för på andra bilar. Spridarna blir nästa grej att kolla då. Lite mil till trots så bildas ju avlagringar som kan störa processen. Skjortärmarna är uppkavlade!

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng