Svar till: Saab 900i med T16 -85 *en gång i träsket…*

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900i med T16 -85 *en gång i träsket…* Svar till: Saab 900i med T16 -85 *en gång i träsket…*

M.Broberg
Deltagare

KAN bli en tur till Norrland innan. Jag ska troligtvis hjälpa Konrad lite med konsultation i den nuvarande ladugården som ska bli verkstad.

Planerna är ganska enkla. Största målsättningen är att köra med bilen men andra planer är ungefär.
* Fixa den genom besiktningen, kan vara lite o göra o kan vara mycket.
* Är lite osäker hur det blir med däck och fälgar så den frågan måste behandlas med. Helst vill jag ha vitmålade silverspoke (Sånna fälgar jag hade på förra svarta 900an år 2008) Det blir nog inga 16″ eller fräna saker framöver.
* Innertaket måste nog kläs om ganska omgående för att det ska vara OK att köra samtidigt måste irnedningen göras rent MM. Klubbens tyg elelr något annat? klubbens lockar, men närmare 1500 kronor för det tyget.
* Bilen saknar APC så en kontroll över hur elen till motorn är. Troligtvis blir det Trionic om det ska ändras nått, tills dess får den gå som LTT. delvis eknomisk fråga, bilen kommer dra mindre med T5, lättare att hitta reservdelar samt att delarna till själva konverteringen inte är så farligt dyra.
* Sen sitter det vita blinkers på bilen och det var fränt tyckte jag, fast det var lite mer än 10 år sen. Kanske kan få fram US-blinkers men annars blir det vanliga gula. Dessutom tror jag strålkastarna var lite vissna så ett par fräscha där.

annars bara gå igen om städa bilen, tvätta av den o polera så gott det går, plocka isär bakljus o diska och polera osv.
standardgrejjer för o höjja nivån lite helt enkelt.

så ett light-projekt.. säger jag nu >.< kan såklart balla ur. men planen är att den ska funka att köra med så mycket det går. börjar bromsarna jävlas kanske det blir 4×108 osv.. Stum växelförarled, fräscha motorfästen och stålkulespak eller eftermarknadsspak ligger nära hjärtat med.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng