Svar till: 900 Cab -94

Forum Övrigt Projekt / Min bil 900 Cab -94 Svar till: 900 Cab -94

saabaero
Deltagare

Anledningen till min ”skepsis” över TB605 är gårdagens misslyckande med att hitta ett batteri på OKQ8 här i byn.

TB605 har måtten 230x173x222

Provade bla ett batteri som är betydligt lägre än TB605, dock lite längre men det gick inte ens få på plats förbi DP.
Ett annat batteri med mått ganska nära TB605 gick inte heller ner men det hade en sån ”överbyggnad”, lika hög som polerna, som de flesta batterier har idag.

Får ta nya tag med detta i veckan när riktiga affärer är öppna.

Hittade ett annat batteri och provade starta med kablar istället, mest för att få veta hur mycket jag har som inte fungerar i elsystemet. Tanken är att starta upp bilen innan inredningen monteras. Kan konstatera att det finns att göra än
– Den startar inte och stiften blir inte blöta.
– Ett mindre bränsleläckage vid filtret (åtgärdat)
– Nått knas i generatorn gör att laddningslampan inte lyser (lampan funkar om jag tjuvkopplar den)
– Oljetryckslampan slocknar vid startmotorvevning. Är det normalt eller har jag stort spänningsfall ?
– Hydraulpumpen till taket startar inte

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng