Svar till: 900 Cab -94

Forum Övrigt Projekt / Min bil 900 Cab -94 Svar till: 900 Cab -94

saabaero
Deltagare

Täckplattorna för högtalarna bak är en tråkig historia. Den här sunkiga är den bättre av dom två

IMG_1425

Bestämde mig för att köpa nytt tyg och klä om dessa.
Kom på att jag först kanske skulle prova att rengöra tyget ordentligt först, det var ju trots allt helt.
Det visade sig vara enkelt att plocka isär plattorna. Tyget hade separerat från skumgummit på baksidan så det var bara att dra loss. Högtalargallren var inte heller svåra att bryta loss. Borstade klädseltyget med nagelborste och slängde sedan in trasorna i tvättmaskinen. Under tiden fick plastplattorna lite kärlek. Rengöring och limning av några sprickor.
Tyget blev kanonbra i tvättmaskinen så jag satte ihop det med org tyg igen. Klart nöjd med resultatet 🙂

Tom platta som behöver rengöring och spricklagning

IMG_1816

Lite ny färg på missfärgade högtalargaller

IMG_1814

Klart för limning

IMG_1817

Färdigt
Kommer göra lika med dörrarnas klädselplattor

IMG_1823

IMG_1824

Nu gick det ju bra ett tag så lika bra att köra vidare med inredningen 🙂
Via EPC har jag konstaterat att det finns ett antal olika mittkonsoler men vad är skillnaden ?
Här syns några uppenbara skillnader.
US-konsolen har ett extra hål för c-lås knappen bakom elhisskonsolen
Aut saknar plåthållaren för växelspaksdamasken men den kan enkelt flyttas över. Sitter med 4 skruvar.
Aut konsolen har ett urtag i framkant för växlingsreglaget

IMG_1822

En omgång skitiga gummimattor får duga så länge. Dessa är svarta med röd botten. Har inte bestämt mig än om den förkombon är rätt eller fel i denna bil

IMG_1825

Blev lite ivrig att montera inredning så jag höll på att glömma Norrlandsanpassningen 🙂 🙂
Får väl bli lite snyggare montage senare

IMG_1821

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng