Svar till: 900 Cab -94

Forum Övrigt Projekt / Min bil 900 Cab -94 Svar till: 900 Cab -94

turbocab
Deltagare

Man undrar ju om det är mer grejor som ger sig med tiden i dom här stolarna. Det är mkt mekanik i dom… Jag fick ju tag på två halvdassiga stolar i en bytesaffär och slaktade dom, behöll motorer och annat, resten åkte på tippen. Men vajerhöljerna var mjuka och fina i dom och räddade min cab som ju rasade precis innan en alpresa med den. Ena stolen precis innan, den andra när jag kom hem. Galet. Nån gång så ändrade Saab material, så det kan ju vara samma på tidigare 9000 med elstol. Svårt säga.

Gillade din tvätt av sido-tyget också, inte illa. Trodde nästan det skulle bli för skört för att tvätta så men det funkade ju fint visst. Bra veta! Det drar upp mkt skit bak i baksätet och på sidorna när man kör med cabben nere. Regelbunden tvätt av hela baksätet mm är att anbelanga. Ska man köra Brudpar med bruden i vit klänning så måste det vara helt nystädat bak. 🙂 Du kommer behöva ett vindskydd till din bil, det är nästan ett måste och skyddar mot skiten som drar upp en del också. Jag körde första 5-6 åren ”hardcore” utan skydd men när jag väl skaffade ett till Monten så har jag svårt se att det är så gött att köra utan det.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng