Svar till: Signalhorn

Forum Modellspecifika forum 95/96 TT Signalhorn Svar till: Signalhorn

Mats Jedmo
Webbmaster

Tog lite tid innan jag hittade tebax hit…….

Jo om du mäter resistansen (ohm mäter) mellan anslutningsstiftet på hornet och chassi / jord på samma horn så bör du få ett resultat på några ohm. Jag vet inte hur stor resistansen skall vara men prova att mäta på ett av de starktonshorn som du monterat på bilen som jämförelse.
Om det är avbrott ( oändlig resistans) så mät resistansen över brytaren i hormet, där skall det i princip vara 0 eller nära noll ohm.
Om du sedan mäter på andra sidan av brytaren och mot chassi / jord så mäter du om spolen är hel, dess resistans borde väl vara några få till några tiotal ohm kan jag gissa.

// Mats

SAABoholic

95 V4 Lhd -74 Indisk gul
96 GL Super -79 Alabastergul
96 GL Super -79 Alabastergul
99 GLs Automat 4-dörrars -80 Marmorvit
9000 Cse 2,3t/170 A50 -97
9-3 SE 5D 2.0T -00
9-5 Aero -00
9-5 Linearsport Sp -03 automat
9-5 Linearsport Sp -03 manuell (Nä, jag stammar inte kanske borde söka för detta)

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng