Svar till: 96:a -79 som är tänkt att vara en bruksveteranbil.

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 96:a -79 som är tänkt att vara en bruksveteranbil. / Svar till: 96:a -79 som är tänkt att vara en bruksveteranbil.

    mars 13, 2019 at 18:39 #456743

    Jaha, på väg till jobbet i förra veckan regnade det gott så torkarna flapprade på tills jag var halvvägs ungefär “flappadapp” där for den högra torkararmen iväg. Den stannade en KORT stund på vänster sida av huven såpass att jag hann tänka “tråkigt att det var en sådan trafik just här, jag får stanna där framme” varpå den fortsatte ut i mötande körfält…….. platt blev den hann jag se i backspegeln.
    En sån himla tur att det fanns 2 nya likadana torkar armar och dito torkarblad i SAAB-shopen så det blir leverans på årsmötet så nu behöver jag ju inte ha en kromad och en svart arm 🙂

    Det kommer också att levereras nya tändningsprylar ifrån samma ställe så kanske de irriterande misständningarna försvinner, annars blir det till att skruva isär förgasaren för grundlig tvätt / justering. Jag beställde samtidigt en insugsrörs packning då det tydligen inte är helt ovanligt att det läcker där med misständning och ojämn tomgång som resultat. Bilen är ju en -79:a så jag har ju en herrejössesförgasare på vilken tydligen är lite tjurig att få ordning på.

    Klockan jag köpte på truddelutten går ju lite sådär, den stannar någon gång då och då så den får ju också tas isär för genomgång.

    SAABoholic

    95 -74 Indisk gul // Står på bakhjul & 2 pallbockar i garaget, riktar just en gammal krockskada.....
    96 GL Super -79 Alabastergul // Står och väntar på sin tur utanför garaget
    96 GL Super -79 Alabastergul // Min dagliga bil
    9-5 Linearsport Sp -03 manuell // Vintersläden