Svar till: MCY Cab 1991

Forum Övrigt Projekt / Min bil MCY Cab 1991 Svar till: MCY Cab 1991

turbocab
Deltagare

Dags för provkörning igen, varje månad kör jag en sväng. Tyvärr så gav dagens provkörning lite nyktert uppvaknande. Den drar vatten – mkt… Behållaren är nästan tom och det fuktar, nej – rinnner, på framsidan motorn under toppen. Men, jag tycker olja ser fin ut och jag ser ingen rök heller. Har googlat lite och på STCS finns ju tusen trådar om detta. Min förhoppning nu är ju att efterdragning är bra. Nån annan hade haft stort läckage och efterdragit bara med bra resultat. Vi får se. Jag hittade tom en sats nya bultar i hyllan så jag kommer byta alla. Vad tror expertisen, kan jag ha tur och bara dra på nytt och täta? 🙂

Saabs bok om 9000 säger först 60 nm, sen 80 nm och sen 90 grader. Speedparts egen info säger 40nm, sen 60 nm och sen 90 grader. Det är 20 nM skillnad. Vad gäller? Jag har ju speepdarts bultar så jag antar jag får använda mig av deras info? Åtdragnings ordning mm har jag koll på, finns ju i böckerna allting.

Bilen går fint, men jag är nog säker på att förra 225an jag hade var lite piggare och framförallt mer responsiv. Hur är Saabs original Avgas-system egentligen, har jag anledning misstänka att det är igensatt? Jag skulle rent spontant säga att bilen laddar på som fan men att det är liiiiite långsamt i uppbyggnad innan man får fullt ladd. Några tankar kring detta nån? Nog för att är sugen på ett nytt system, men burkarna är rätt fina, helt original fortf. Men är dom igensatta invändigt är det inget snack, då ska dom på tippen.

Imorgon ska jag dra toppen till att börja med….

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng