Svar till: Saab 900 "Lollo"

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900 "Lollo" Svar till: Saab 900 "Lollo"

nisset16
Deltagare

Detta blir VÄLDIGT Snyggt Nils! Jag tittade på bilen på festivalen men fick inte tillfälle att samspråka, men jag såg att det är ett fantastiskt skick på bilen. Här får man hålla tillgodo med ”falsrostade” bilar. Kul att det är så pass ”smidigt” att få till ”turbo” look oxå fast man måste byta rutor om man inte har en 900i med sport/komfortpaket.

Tack för att du gillar den. Det känns som de sista (blir man någonsin ”klar”) börjar falla på plats. Skicket är ju bra för att vara orenoverat, och de duger åt mig 🙂

Jag letade ett tag för att få tag i denna bil och vet att de börjar bli ont om de rostfria. Känns som stor skillnad på tillgång gentemot 15 år sedan då jag hade min första.
Ja de skiljer ju inte så mkt egentligen på vanlig eller turbo. Denna var ju snik och hade dessvärre kromlister som avtäckning runt rutorna, samt saknade öppningsbara sidorutor bak. Lite mer jobb och delar blir det då. Grillen samt frontspoiler vår svåra / dyra delar men de mesta andra hade jag ”på lager” 🙂

En 900i med sport / komfortpaket skulle vara en perfekt grundbil för denna sorts bygge. Då slipper man dessutom byta tank och hela den biten.

MVH Nils

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng