Svar till: Saab 900 "Lollo"

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900 "Lollo" Svar till: Saab 900 "Lollo"

nisset16
Deltagare

De var emblem dags i eftermiddag. Har kört med bilen lite för att få inspiration att göra ett ryck, och lyckades finna lite motivation!

Från VHB hade jag detta utdrag

IMG_1468

Självklart missade jag fota efter borttaget emblem (innan rengöring). Använder faktiskt en Biltema produkt som heter ”Label Off” och tycker de fungerar riktigt bra.
Sen en hård rubbing följt av cleaner samt ett lager vax. Utmätt samt utmärkt för ”Turbo” emblemet med maskeringstejp. Se resultat nedan.

IMG_1459

IMG_1460

IMG_1461

”Turbo” på plats

IMG_1462

Sen mättes de 15mm ifrån T:et i turbo till 900 emblemet innan även det monterades.

IMG_1463

IMG_1464

Utbackad samt med borttagen maskering vart slutresultatet bra tycker jag.
Turbo emblemet är begagnat så jag fick tillverka en egen emblem tejp utifrån en 3M variant på rulle.
Den ska klara båda väta, kyla samt värme så hoppas den håller vad de lovar.
900 emblemet hade jag ett nytt, och de gamla/original var slitet med ett par rejäla revor.
De matchar dock in snyggt och ser perfekt ut i ”slitage-förhållande” till varandra.

IMG_1465

IMG_1466

IMG_1467

Mvh Nils

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng