Svar till: Saab 900i med T16 -85 *en gång i träsket…*

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900i med T16 -85 *en gång i träsket…* Svar till: Saab 900i med T16 -85 *en gång i träsket…*

M.Broberg
Deltagare

lite kompakt uppdatering för att komma ikapp

färgen jag trodde var mattsvart var bara matt.

Detta upptäcktes EFTER att jag hade våtslipat mig ner till grundfärgen.

Tur bilen inte är fin!

Sen var det ett jävla fixande med växelföring och växelspak.

jag Tänkte montera den här fina nedre kulan på min 14k milade stålspak och stoppa i bilen

Jag blev duktigt irriterad när jag märkte att spaken inte passade pga att växelföraren (och tändlåshuset) var annorlunda än alla andra 900 jag sett (99a?).

Dessutom var bottenkoppen i spakstället till en 4vxl bil. vilket är skumt

Som tur var så fanns det en -91as växelförare i källaren. Passade på att byta ut gummileden mot en stålled för att få lite mer ”klick” i spaken

Skillnaden mellan bottenkopp till 4 och 5 vxl

Nu är vi framme i realtid
mesta tiden har gått till min 9-3 eftersom vi skulle till gävle tur och retur till gävleträffen och ville komma dit och hem >.>

igår så tog jag fram vinkelslipen för att göra rent från den sista ytrosten i kupén så jag kunde måla golvet.

Jag hittade tyvärr en buckla innåt bilen vid passagerarens fötter och det hade dessutom spruckit lite och sen rostat… Så svetsen måste fram igen!

Sen hittade jag lite kablar med

så där står vi idag!

• Det här svaret redigerades för 1 år, 2 månader sedan av .

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng