Svar till: 96:a -79 som är tänkt att vara en bruksveteranbil.

Forum Övrigt Projekt / Min bil 96:a -79 som är tänkt att vara en bruksveteranbil. Svar till: 96:a -79 som är tänkt att vara en bruksveteranbil.

Mats Jedmo
Webbmaster

@Johannes
Nä det problemet har jag tillfälligt löst genom ett ”avancerat” fotarbete med dels vänsterbromsning och dels gasa och bromsa samtidigt med högerfoten. Till en början vart det motorrusning då och då men nu har jag fått snurr på fotarbetet trots att jag INTE spelar fotboll 🙂

Förgasaren ja, jag vill ju inte riva isär den mitt i körperioden, jag har köpt en likadan som jag tänker ta isär och dokumentera för jag är relativt säker på att den som sitter på inte är rätt ihopskruvad. Det finns en hel del matnyttigt i verkstadshandboken men bilderna är lite svårtolkade ibland.
Killen jag köpte bilen av sade” Jo jag har haft isär förgasaren men det blev delar över ifrån renoveringssatsen som jag inte trodde behövde bytas, dem får du här” kan tilläggas att han är mer läkare än bilmekaniker. Jag har hittat lite saker som jag vet är fel men som sagt var har jag inte löst problemet ännu.
Jodå, du har helt rätt i att det var spännskruven till den ena halsen som lossnat. När jag senare fick tag i en ”garanterat oskruvad” dubbelportare så såg jag att även det torde vara felmonterat på min eftersom det satt låsmuttrar på båda halsskruvarna på den men på min får det inte plats en mutter på den ena för skruven är för kort….

Kul med ytterligare en 96:a i krokarna, själv bor jag på Orust strax norr om göteborg.

SAABoholic

96 GL Super -79 Alabastergul
96 GL Super -79 Alabastergul
99 GLs Automat 4-dörrars -80 Marmorvit
9000 Cse 2,3t/170 A50 -97
9-3 SE 5D 2.0T -00
9-5 Linearsport Sp -03

• Det här svaret redigerades för 1 år, 2 månader sedan av .

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng