Svar till: Saab 96 -78 'GAJ'

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 -78 'GAJ' Svar till: Saab 96 -78 'GAJ'

johannes
Deltagare

Tackar för det. Jag tänker nog försöka kladda såpass mycket så man slipper luftinsläpp i insuget i alla fall.. då kan man justera förgasare till dödsdagar utan vettigt resultat.

Topparna är numera färdigslipade i avgaset, körde ca 38-39mm åt sidorna och snäppet mindre vertikalt. Det är förstås inte som dom trimmade motornerna riktigt, men ändå en ganska stor skillnad mot dom 32 eller vad det nu var innan. Det passar även utmärkt mot packningen. Även slipat avgaskonorna i samma dimension, men något mindre mot grenröret då det fortfarande är original. Siktar på att byta det mot någon typ av större system snarast. Vad föreslår ni, simons, sabbklubben eller saabparts.nl?

Dom är iaf numera monterade. Insuget är färdigt för montage, men mörkret drog in och det hanns inte med mer idag. Saknar garage väldigt mycket nu!

Förgasaren är färdig för montage den också. Synd bara att det verkar regna hela resten av helgen :(.
Tyvärr inga bilder idag då jag glömde ladda mobilen. Men det kommer snart igen.

• Det här svaret redigerades för 1 år, 2 månader sedan av .

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng