Svar till: Saab 96 -78 'GAJ'

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 96 -78 'GAJ' / Svar till: Saab 96 -78 'GAJ'

    augusti 17, 2019 at 09:15 #462407

    Den lossnande skruven tyder på att någon skruvat på förgasaren tidigare, ojämn tomgång och dåligt svar på gasen från tomgång beror på tjuvluft. Om man drar fast förgasaren för hårt så kroknar den. På 95an vi har fick jag planslipa alla delar, vacumplattan spjällplattan på solexen och förgasarhuset, då blev den bra. Fint slippapper och en plan skiva duger. Toppackningen limmas inte för tjuvluft utan för oljeläckage i fram och bakkant, att vissa vattenkanaler är strypta är för att styra kylvattenflödet. Jag limmar alltid hela packningen mot topparna och lägger dit insuget utan lim och drar försiktigt, när limmet torkat tar jag av insuget och skär bort delar som sticker in i insugskanalerna, det är väldigt dålig passning på packningarna, sedan limmar jag alla ytor och monterar färdigt, extra mycket lim i fram och bakkant. Simons främre rör är inte bra, titta på min tråd “Gällivare 95an” jag har förbättrar flödet på främre rören. Mats