Svar till: Denna gång 900i 16 88b.

Forum Övrigt Projekt / Min bil Denna gång 900i 16 88b. Svar till: Denna gång 900i 16 88b.

Jo det har rullat på fint! Men plötsligt har jag fått väldiga startproblem. Christer hade bytt backventilen på trycksidan och fått bort startbekymren som varit tidigare. Det krävdes lång tid på starten. Nu fick jag symptomet att den startar snällt och efter ca 20 sek så går ner i varv för att stanna helt. Sedan kravs det minutlångt gnagande med starten innan den startar.
Jag gjorde samma som Christer, bytte backventilen igen… Men jag konstaterade oxå att anslutningen på returen lossade själv pga tryck. Bensin överallt…
Efter montering startade bilen mycket lättare men efter bara några starter blev det som innan.
Då kollar jag in filtret som ser fabriksnytt ut.
Ut med bagageskivor och ut med pumpen.

IMG_20190823_172548-2

Detta är nog tredje gången jag ser detta på en sådan här repsats. Dom verkar inte tåla bensin….?
Jag konstaterade oxå att returen var tät. Det va därför ledningen trycktes loss av trycket i ledningen.
Jag tog en nyare typ av armaturbotten som har ett ”T” på trycksidan som oxå är ”returutrustad”. Returen från spridarbryggan går rakt ner i ”skvalpskyddet” istället.

IMG_20190823_181154-3

”t” – stycket. Jag tog bort plastslangen från ”T” där 6mm slang monterades mellan den och pumpen.

IMG_20190823_184637-2

Samtidigt lät jag slangen vara kvar där
8mm slangen ansluten är mellan locket och ”T”.

IMG_20190823_184647-2

Nu verkar allt funka och utan skav…och alla bagageklädsel är tvättad.

Det här svaret redigerades 6 dagar, 23 timmar sedan av .
Det här svaret redigerades 6 dagar, 23 timmar sedan av .
Bilagor:

• Det här svaret redigerades för 1 år, 1 månad sedan av .
Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng