Svar till: OG 900 Mcy "Miss English"

Forum Övrigt Projekt / Min bil OG 900 Mcy "Miss English" Svar till: OG 900 Mcy "Miss English"

jonathan p
Deltagare

Då var det dags för en liten updaté igen!

Jag har en längre tid irriterat mig på de kraftigt rostiga skruvarn sin fäster gummilisten och tätar mellan cabriolet och ovansida rutram. Jag har också (som på många cabbar) noterat ett visst ”stofft” från korroderat aluminium. Har även haft detta på en tidigare og9-3 cab (som även den kom från England). Den var dock mer ansatt på flera ställen i cabstommen av den förhärskade aluminiumstoftet.

Nåväl, jag misstänkte att det var just ovandelen av stommen på cabben under dessa rostiga små skruvar som var problemet, sagt och gjort jag lyckades få bort de små torxen utan att något förstördes trots att de var rätt kraftigt medtagna. Under listen gömde sig ingen trevlig överraskning, här har det pågått en kemisk reaktion ett tag 🙂

bild1

Nåväl, bara att ge sig på det hela, här slipat, draget ett par omgångar med en mild syra, helt ok och inte allt för medtaget. Bara endel mindre ”kratrar” men godset är ju mycket tjockt.

bild2

På med lite svart lack…

bild3

bild4

Blev helt ok, nu ska det bara listen återmonteras med lite lim och skruv sedan slipper man få stoft i håret 😀

Har även fått fason på rutramens ovansida, limmet rönte endel problem men man får skrapa och köra limborttagningsmedel om vartannat. Här blir det en ny utskuren film från en lokal firma (förmodligen inte så grov som orginal men ska nog duga för ändamålet.

bild5

Och här en liten bild på mitt andra projekt som ska vara klart om någon månad. Här ska alla bildelar, cyklar och utemöbler in. Notera att det är byggt 10kvm, detta för att framöver kunna utnyttja de nya attefallsreglerna så jag kan bygga ytterligare ett garage på 30kvm i framtiden 🙂

bild6

Detta var allt för nu denna regniga och mörka söndag i Skåne!

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng