Svar till: 99 GLs -80:a, 4 dörrar automatväxlad

Forum Övrigt Projekt / Min bil 99 GLs -80:a, 4 dörrar automatväxlad Svar till: 99 GLs -80:a, 4 dörrar automatväxlad

Mats Jedmo
Webbmaster

Jag saknar ju hastighetsmätare i denna bil eller rättare sagt den sitter där men wiren är av så den ger inte mycket utslag 🙂

Genom detta forum fick jag tag på en komplett wire som jag köpte av SAAB-Erik (tack) som sedan Morten (Tack) körde hem ifrån Norrköping.

Nu är det så att den gamla wiren har ju gått av strax utanför växellådan, en BW35 automatlåda. Wiren är alltså den 2-delade typen med en hastighetskontakt uppe i motorrummet strax innan den går igenom torpedväggen till mätaren. Ett litet problem dock, höljet är ju enkelt att lossa ifrån växellådan genom att skruva av hylsan. Sedan sitter det en liten metallhylsa nedgängad runt änden på wiren som också var lätt att lossa. Dock så sitter en liten bit av wiren kvar i lådan och den får jag inte loss !
Hur sitter den fast, är det någon som kan tipsa mig ?
Jag har tittat i verkstadshandboken men den ger ingen information om detta.

SAABoholic

96 GL Super -79 Alabastergul
96 GL Super -79 Alabastergul
99 GLs Automat 4-dörrars -80 Marmorvit
9000 Cse 2,3t/170 A50 -97
9-3 SE 5D 2.0T -00
9-5 Linearsport Sp -03

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng