Svar till: Bruno, en väg in i tvåtaktsvärlden

Forum Övrigt Projekt / Min bil Bruno, en väg in i tvåtaktsvärlden Svar till: Bruno, en väg in i tvåtaktsvärlden

Så, då har det gått ett tag, fick en betalningstid idag, och åkte in efter att jag rivit ner höger broms och fixat och justerat. På besiktningen fungerade den klockrent, men det finns ju 3 bromsar till, som jag trodde fungerade som de skulle. Borde ha rivit av alla och rengjort, så nu får jag åka tillbaka igen…. Babas hade aldrig sett en 96 a tidigare, så det var lite problem med växlarna och bredden på bilen, dvs att köra på bromsvågen var inte lätt krävdes några försök. Men som sagt, jag har iallafall besiktigat och kan köra lagligt några dagar till. Blir att fixa bromsarna i början av oktober. Får väl låna avdragaren igen från lokala macken.
Kompisen som också kör 2 takt, hade ett par spolarmunstycken liggande, och efter att ha pysslat om pumpen så fungerar den nu klockrent. Ska byta fästena till avgassystemet också, ett har gått av, tidens tand och jag byter bägge gummifästena. Vågar man använda Biltemas upphängning?
Nya däck har jag också köpt, blev Vredstein Classic, de ser faktiskt riktigt bra ut.
På att göra listan står också att byta en kylarslang och hitta ett nytt gummi till stabilisatorstaget från vänster framskärm till motorn. Det har spruckit, och kan nog vara detta som gör att det vibrerar en del på låga varv. Någon som vet var jag hittar ett sådant gummistag? Hittade det inte bland resevdelarna (men iofs tittade jag från telefonen)…
Annars tycker jag att bilen går väldigt bra för att ha 38 vilda hästar. Marcha på 100 knyck till jobbet fungerar bra, och man får många glada miner.
Nu får Bruno vila i en vecka, jag skall på semester med kompisarna, och min fru föredrar att åka Saab 9-3 med automatlåda istället.
//Tor

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng