Svar till: Långresa i Saab 9 3 från 99

Forum Övrigt Projekt / Min bil Långresa i Saab 9 3 från 99 Svar till: Långresa i Saab 9 3 från 99

Regin
Deltagare

Hej alla glada Saab ägare. Efter en ny resa på 500 mil genom Frankrike – Italien – Österike och Tyskland kan jag bara bekräfta : Saab 9-3 är en jättestark gammal bil som tål det mesta. Enda lite incident var i Aix en Provence där motorlampan lyste . Jag ringde min kontakt hos Saab i Hässleholm som berättade om för mig att bästa sättet är att hitta ett Bosch verkstad – låta dom kolla felkod och sen ringa till Sverige for att identifiera felet. Så vi åkte till Mougains ( Bilen var perfekt att köra ) . Mekanikern där hade aldrig sett en Saab förut och hittade inte nyckelhålet – hittade inte växeln men med min hjälp fik han startat bilen och rullat in på verkstan. I med diagnos sticket och fram med mobilen med ficklampa back på motorn. På två minuter var en liten slag bytt ( hade en liten spricka ) och sen var allt klart och check Engine släckt. Jag frågade om jag kunde betala med kort och tänk han svarade : Ni är på semester i Frankrike så detta är utan kostnad – han en trevlig resa. Härligt och hemresan genom Alperna och Hohe Tauren var perfekt. 510 mil – ingen olja eller vatten och 7,4 liter /10mil med AC och automatlåda. Godkänd. Många Saab hälsningar Steen

Inte foga förvånande med OG 9-3 egentligen.
Morsans ”Amy” d v s 2002 Sport Edition med 185Hk –
fullastad med en OG 9-3 Aero inredning på väg till ”Thy” i Danmark.
Har man inte så bråttom på motorväg –
så går t o m detta 😋
0-hurry-1

0-hurry-2

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng