Svar till: Saabkörning på bröllop i Järvsö i mars

Forum / Övrigt / Off Topic / Saabkörning på bröllop i Järvsö i mars / Svar till: Saabkörning på bröllop i Järvsö i mars

    oktober 28, 2019 at 20:34 #464481

    Fick följande mail från Jan och Eva Nilssons dotter Elna. Jan var en stor Saabentusiast och vän som lämnade oss allt för tidigt. Elna vill nu hedra sin far genom att åka Saab på bröllopet.

    Hej Bengt!
    Elna heter jag och är dotter till din Saabkompis Jan Nilsson i Bjärnum.
    Jag ska gifta mig i Järvsö i mars nästa år och har en önskan att få åka veteran Saab under bröllopet, gääärna tvåtaktare . Mamma har kvar sonetten men vi vågar inte köra den till Järvsö i mars, varken jag eller mamma kan något om bilar och jag vill inte att det blir en massa strul. Jag är ju uppväxt med en Saab fantast och vet att ni brukar försöka hjälpas åt, därför testar jag att skriva till dig för att få tips på om du känner till någon Saabare i Järvsötrakten som har en gammal Saab som är påställd vintertid och som du tror skulle kunna ställa upp och skjutsa oss, givetvis mot betalning. Jag har inga krav på att den ska vara i toppskick, jag vill bara få med min pappa och känslan av min pappa på vår stora dag.
    Har du något tips på någon jag kan kontakta? Fick tips om en man som heter Fall i efternamn i Ljusdal, men hans bil är avställd hela vintern.
    Slänger bara ut frågan till dig, vet du ingen så är det ingen fara men har du något tips tar jag tacksamt emot det.
    Ha det bra!
    Mvh:
    Elna Nilsson

    Jag är enklast att nå via Mail: elna.nilsson@lansfast.se
    Men telefon funkar också 0709-184880

    Hoppas någon i trakten av Järvsö kan ställa upp i mars eller vet någon som kan.

    /B


    Bengt Åkesson
    bengt@akesson-motorsport.se
    Facebook