Svar till: Saab 96 -62 Reservdelsbil som skrotas

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 -62 Reservdelsbil som skrotas Svar till: Saab 96 -62 Reservdelsbil som skrotas

holmberg
Deltagare

Ja många lär ha undrat vad planen med bilen var…

Jag la en halvtimma på bilen igår, tog ur stiften och kände med fingret att det fanns kompression på alla cylindrar. Kollade igenom elsystemet och den där grejen jag frågade om i första inlägget verkar vara startanordningen, det verkar varit ett batteri i bagagen och om man trycker på grejen går 12v till startmotorn, som gjort för att få sig en stöt. Ser ut att finnas chans för en provstart inom kort.

I övrigt blir jag inte klok på vad bilen använts till. Någon har tagit bort värmepaketet och kupéfläkt och till och med lagt igen gallret under vindrutan, så det är ändå ganska seriöst gjort.
240ACA51-AA9E-4646-AEA1-48C638F238B8
Sen saknas kylfläkten och jag ser inga spår av någon elektrisk fläkt, då borde ju bilen överhetta rätt fort. Kan den ha gått som isbil kanske, klarar de kylningen då?

4BC22D95-7301-48B3-9524-DE0DC21E58FB

Om någon känner till bilen får ni gärna berätta. Reg plåt FFU

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng