Svar till: Saab 900i med T16 -85 *en gång i träsket…*

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900i med T16 -85 *en gång i träsket…* Svar till: Saab 900i med T16 -85 *en gång i träsket…*

M.Broberg
Deltagare

Nu jävlar!

Efter att ha fått en plats att hålla till på började jag riva idag, instrumentbrädan åkte ur och jag kolla runt lite angående elen.

IMG_20191117_153422

Tanken är att försöka få igenom T5 konverteringen i vecka 48, men det är lite detaljer som saknas så det är inte helt klart att det blir klart då.

Det som gör det lätt/svårt med min T5 konvertering är att den blir nästan helt ”ren”. Elen som är dragen till sprutet är redan inskarvat här o var, till exempel går soppareläet (stora fina i8 relät) direkt på tändningnen vilket gör att pumpen går även med motorn av och tändningen på…

Jag ska försöka såga ett stort jävla hål i torpedväggen att dra kablarna genom och med lite tur så kan jag sätta boxen på Typ original plats höger om passagerarens fötter. Men den ska INTE sitta på mittkonsollen, det hade jag på min förra, det medför nackdelar (främst estetiska).

Och sen är det Massa rolig el kvar att reda ut med stereo och extramätare MM..

sen MÅSTE innertaket fixas. ser inte ett skvatt i mittspegeln, kuna likagärna kört skåpbil.

Sen det där med att byta hjulupphängning till 4×108 med, får se hur det blir. hur jag än gör behövs fjädrar och dämpare, kollar Koni just nu.. ungefär 4200 för 4 dämpare från Tyskland.

Jag har även ingått löfte om en bytesaffär där jag får fyra 16″ fälgar som jag gillar. Tur är så är dom både 4×114,3 och 4×108

Sen lockar Sport och rally skärmbreddare från 99 med lagom spacers.

bonus är om jag bygger klart växellådan jag pillar med och monterar den. Kommer förhoppningsvis bli en Riktigt trevlig låda.

Planer finns! och behov!

tror det kan bli en riktigt trevlig bil!

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng