Svar till: Saab og9-3 2.0t

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab og9-3 2.0t Svar till: Saab og9-3 2.0t

Lsoderlund
Deltagare

Men anledning av att bilen inte är speciellt väl omhändertagen de senaste~2000 milen har jag bestämt mig för att göra några täta oljebyten vad 200-300 mil. Detta för att mer eller mindre vaska ut bilen. Givetvis byter jag oljefilter också. Kommer i samband med detta inte använda mig av Dexos 2 utan av vanlig helsyntetisk olja som är av billigare karaktär (Swedol 5w-40 Helsyntet). Därefter gå över på den lite finare Dexos 2 oljan. Tänkte göra detta tills oljan mer eller mindre känns och ser fin ut när den tappas ur. Luftfilter är även bytt, vilket verkligen behövdes. Skall även beställa ett kupé filter då det troligen inte är bytt på evigheter. Tändstift står även på listan. Skall även försöka införskaffa en fungerade tänd-kassett att ha i reserv.

m

Igår kom även en milstolpe, nämligen detta

159

160

Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
Saab 96 TT ´65 "Pruttingvar"
Saab NG9-3 SC ´07 "Andrabruksen"

Kassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng