Svar till: 96:a -79 som är tänkt att vara en bruksveteranbil.

Forum Övrigt Projekt / Min bil 96:a -79 som är tänkt att vara en bruksveteranbil. Svar till: 96:a -79 som är tänkt att vara en bruksveteranbil.

Mats Jedmo
Webbmaster

Jo forumet har ju legat nere men som tur är har jag ett analogt garage så där har det inte varit stopp !

Inför vinterns arbete med Skalman så inventerades förrådet av pallbockar….

Pallbock_1

Efter en snabb tur till blåa firman så såg det genast bättre ut 🙂

Pallbock_2

Skalman uppallad och sommarhjulen avplockade

Pallbock_3

Pallbock_4

Dags för stripp 😉

Strippad

Dags att leta skador…..
Den har helt klart klarat sig bra över tid, kanske mycket beroende på bra service / underhåll samt att den bott i trakterna kring Östersund tills för snart 2 årsedan.

Skador_1

Här ser det bra ut

Skador_2

Här också

Skador_3

Sidobalkar

Här var det däremot lite rost, mitt i hjulsprutet och dessutom en gammal snabblagning med ett Plastic-Padding liknande material. Såg lika dant ut på båda sidor.

Detta visade sig vara mest ytrost.

Skador_4

Framkanten på höger innerskärm var lätt rostskadad.

Front_rost_1

Front_rost_2

Skärmarna har också klarat sig väldans fint trots det TUNNA skiktet med underredsmassa.

Fender_1

Fender_2

Gol vet såg relativt bra ut men det var nog hög tid att greja lite med detta också.

Golv_V-1

golv_H

Nu är båda sidobalkarna fixade men höger innerskärm hann jag inte med innan gasen till MAG-svetsen tog slut 🙁

Gas

SAABoholic

96 GL Super -79 Alabastergul
96 GL Super -79 Alabastergul
99 GLs Automat 4-dörrars -80 Marmorvit
9000 Cse 2,3t/170 A50 -97
9-3 SE 5D 2.0T -00
9-5 Linearsport Sp -03

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng