Svar till: 96:a -79 som är tänkt att vara en bruksveteranbil.

Forum Övrigt Projekt / Min bil 96:a -79 som är tänkt att vara en bruksveteranbil. Svar till: 96:a -79 som är tänkt att vara en bruksveteranbil.

Mats Jedmo
Webbmaster

Ja jo så det allt Janne. Den har haft en god underhållare i tidigare liv. Det var en dam i Östersundstrakten som hade en ”hovmekaniker”. Så fort hon märkte något tillkallades denne hovmekaniker som fixade till och hon betalade. Mycket av hjulupphängningarna är målat, nästan ingen rost under, som du sett lite grand i framänden men vänster bakskärm är inte jättekul. De bakre regionerna får grejas med nästa vinter. En sak som behöver handpåläggning är bakstammen, alltså plåten där vredet till bakluckan sitter. Antingen har damen backat emot eller så har hon fått oväntat besök där 😉
Bakre kofångaren är lätt stukad, bakstammen likaså. Bagageluckans inpassning är väl inte helt jättebäst. Hur som helst så får jag se hur jag får riktat bakstammen, den är ju punktsvetsad i en tvärbalk inne i bagaget. Jag funderar på blåa varuhusets plåtriktningskit med plastpluppar man smältlimmar på karossen och sedan rycker i med en glidhammare, fast det känns nog som om det skulle funka bättre att svetsa fast någonting i plåten och sedan dra med en glidhammare. Blåa varuhusets plåtriktningskit torde vara anpassat till dagens plåttjocklek på 0, inget medans denna Svenska kvalitetsvagn har minst 1,2 mm plåt där.

SAABoholic

96 GL Super -79 Alabastergul
96 GL Super -79 Alabastergul
99 GLs Automat 4-dörrars -80 Marmorvit
9000 Cse 2,3t/170 A50 -97
9-3 SE 5D 2.0T -00
9-5 Linearsport Sp -03

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng