Svar till: Parallellprojekt! 900S '90

Forum Övrigt Projekt / Min bil Parallellprojekt! 900S '90 Svar till: Parallellprojekt! 900S '90

M.Broberg
Deltagare

kul med ljud! förstår varför hon fick panik, ljudet i två tröffa 4″ är inte att jämföra med nån modernare bil.

jag gillar verkligen ljudet av vinklade 6×9 i lådor på hatthyllan, körde det på min förra med en lite bastantare hatthylla och ljudet var kanon.

enda problemet jag hade var när/om man ska ha ut hatthyllan, att då kunna lossa på allt. Hittade en lösning för 4 högtalarkablar, men då ska man gömma ett för stort slutsteg nånstans…

Måste hitta en bra kontakt som pallar lite grövre kabel för ström och jord sen får man la lossa RCA kontakterna för sig så kan jag sätta slutsteget under hatthyllan.

krävs ju dock inte så grova kablar. en 4mm2 kabel pallar ca 280W vid 12v, en 8mm2 det dubbla osv… man måste inte ha 50mm2 för två styck 250W 6×9 som vissa tror.

Min far lärde mig en tumregel som är lite i underkant ibland om man kollar tabeller men generellt stämmer ruskigt bra. Nämligen; Sex. 6 ampere per kvadratmillimeter kabel ”tänk bara på sex”. det tillsammans med effektlagen

spänning(V) Gånger ström(A) = effekt(W)

Då bli det riktigt rätt att räkna säkringar och kablar till slutsteg, extraljus osv =)

• Det här svaret redigerades för 10 månader, 1 vecka sedan av .

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng