Svar till: Renovering av min gamla Turbo 99’a

Forum Övrigt Projekt / Min bil Renovering av min gamla Turbo 99’a Svar till: Renovering av min gamla Turbo 99’a

gv8
Deltagare

Såg ju rätt fräscht ut bredvid rosten iaf

Den är i stort sett rostfri frånsett lagningarna men TRV’s saltning de senaste vintrarna har påbörjat små rosthärdar på några ställen i motorrummet. Har provat lite med rostomvandlare för att åtminstone på kort sikt stoppa rostangreppen. Om bilen endast används som entusiastbil i fortsättningen så blir den förhållandevis lätt att få i bra skick. Det finns dock några klarlacksläpp på tak och motorhuv samt en mindre skråma på höger dörr. Förarsätet behöver ny klädsel pga att undertecknad någon gång på 80-talet körde med en skruvmejsel i fickan och gjorde ett hål i klädseln som sedan blivit större med tiden.

är det en -84?

Stämmer det. GLI -84

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng