Svar till: Renovering av vevaxel

Forum Modellspecifika forum 95/96 TT Renovering av vevaxel Svar till: Renovering av vevaxel

97sonett
Deltagare

Kunde inte hålla mig, så har även filat blocket till något värre än grupp2, övar på ett enkelförgasarblock från 64.
Många timmar filning, men väldigt kul, att trimma med en roterande fil istället för datorn.
Funderar även på att gjuta ett eget insug till förgasare, frågan är till vilken förgasare?, funderar på en sidmatad weber 40 40,
Priset på Solex PII trimförgasare till enkelblock är ju väldigt dyra, och jag jobbar ju på ett gjuteri, så om någon har erfarenhet av att bygga en gjutform får gärna höra av sig.
skulle ha en form som är återanvändbar, då kan jag gjuta upp insug vääääldigt billigt kan jag säga.

1 användare tackade författaren för det här inlägget.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng