Svar till: 96:a -79 som är tänkt att vara en bruksveteranbil.

Forum Övrigt Projekt / Min bil 96:a -79 som är tänkt att vara en bruksveteranbil. Svar till: 96:a -79 som är tänkt att vara en bruksveteranbil.

Mats Jedmo
Webbmaster

Så var främre hjulhusen färdigsvetsade för denna gång. Det syns ju helt klart att jag inte svetsat på 10 – 12 år…….
Planen nu är att det är klart här, nästa vinter blir det bakvagnen och sedan blir det snyggare nästa gång jag svetsar framänden igen. Dags att fram i sommar svetsa på vinterbilen, min 99 Gls 80:a är i större behov av svetsen, såpass att jag säkerligen kommer att prestera snyggare svetsar när den är klar 🙂

inners_1

inners_2

Nåväl, rostskyddet är ju inte det allra bästa på denna bilen men den har ju klarat sig fint mest förmodligen för att den levt de 38 första åren i trakterna kring Östersund.

Nu är det väl ingen överraskning att jag prenumererar på minst 2 tidningar, dels Bakrutan med 4 nummer / år och dels Classicmotor. I det senaste numret av den hade Robert en artikel om att underredsbehandla bilen och denna variant verkade smidig så jag tänkte prova.

Jag for iväg till den lokale hökarn och jojjomensan visst hade dom samma prylar så jag handlade en sprutpistol och en flaska bodymassa att prova med. Jo en en flaska cellulosaförtunning att tvätta sprutan och pensel med inhandlades hos färghandlarn också.

kit_1

kit_2

kit_extra

Jag valde vitt (finns också svart) eftersom jag egentligen ville haft målade hjulhus men dels ville jag ha lite bättre stenskottsskydd och dels ville jag dölja mina ”fina” svetsar 🙂

SAABoholic

96 GL Super -79 Alabastergul
96 GL Super -79 Alabastergul
99 GLs Automat 4-dörrars -80 Marmorvit
9000 Cse 2,3t/170 A50 -97
9-3 SE 5D 2.0T -00
9-5 Linearsport Sp -03

• Det här svaret redigerades för 9 månader, 2 veckor sedan av .
  • Det här svaret redigerades för 9 månader, 2 veckor sedan av .
Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng