Svar till: 96:a -79 som är tänkt att vara en bruksveteranbil.

Forum Övrigt Projekt / Min bil 96:a -79 som är tänkt att vara en bruksveteranbil. Svar till: 96:a -79 som är tänkt att vara en bruksveteranbil.

Mats Jedmo
Webbmaster

Nåväl dags att täcka in det som inte skall sprutas för man vet ju inte hur mycket sprutan skvätter omkring och enligt Roberts tips passar en sopsäck i plast ypperligt för detta ändamål.

inners_3

inners_4

Nä det skvätte inte så farligt alls, jag använde enbart en pappskiva att täcka med när jag sprutade nära kanterna.

kit_extra_2

Jo ett litet tips, bodymassan skall skakas ordentligt innan man sprutar, gör det innan burken skruvas på sprutan eftersom det finns ett litet avluftningshål i munstycket……

tips

När jag sprutat klart hjulhuset och tagit bort sopsäcken så

inners_5

blev det ju lite kvar men det målades med pensel för det var lite enklare än att täcka bra.

inner_klar

SAABoholic

96 GL Super -79 Alabastergul
96 GL Super -79 Alabastergul
99 GLs Automat 4-dörrars -80 Marmorvit
9000 Cse 2,3t/170 A50 -97
9-3 SE 5D 2.0T -00
9-5 Linearsport Sp -03

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng